2017. december 25., hétfő

klasszikus kakaós: a Zalakocka

A karácsony mindig is a nők ügye volt, sohasem a férfiaké. Mindig a nők intézték a bevásárlást, sütöttek-főztek, ők tervezték meg a bulikat, ők küldték ki a meghívókat, az üdvőzlőlapokat, és bíbelődtek sok más egyéb dologgal is, amilyenek egy férfinak eszébe sem jutnak.
(John Grisham)




Hugoméknak sütöttem karácsonyra, mert az egyik kedvencük, és a bolti meg sem közelíti. A klasszikusok kedvelőinek. 
Fotó: Bekistúdió, modellt állt: Luna cica. 😄😍

Hozzávalók egy 35-ször 25-ös tepsinyihez:
a kakaós piskótához:
5 tojás
13 dkg cukor
8 dkg liszt
2 dkg kakaó
1/2 csomag sütőpor
csipet só
a fehér piskótához:
3 tojás
8 dkg cukor
6 dkg liszt
1 csapott teáskanál sütőpor
csipet só
a krémhez:
6 dl tej
2 csomag csokis pudingpor
2 púpos evőkanál szép sötét holland kakaópor
csipet só
28 dkg cukor
25 dkg mascarpone
25 dkg szobahőmérsékletű, lágy vaj
2 evőkanál rum
a tetejére:
csokidara

A piskótákat a szokásos módon megsütjük: vagyis külön kikeverjük habosra a cukorral a sárgájákat, külön felverjük a fehérjéket, majd a sütőporral vegyített lisztet (illetve a sütőporral és kakaóporral vegyített lisztet) kézzel belekeverjük a sárgájákba, kevés fehérjehabbal lazítjuk, majd finoman  a többi felvert tojáshabot is elkeverjük a lisztes keverékkel. Előmelegített, 170 fokos sütőben megsütjük. Ha kihűltek, a kakaós piskótát két lapba vágjuk: egyik lap lesz a süti alja, a másik a teteje.

Kevés tejjel kikeverjük a pudingporokat és a kakaóport csomómentesre a cukorral, közben a többi tejet felforraljuk, majd ha már forr, hozzáöntjük a cukros pudingport is, és forrásig-sűrűsödésig állandóan kevergetve felfőzzük. Megvárjuk, hogy a puding teljesen kihűljön.
Ha kihűlt, elkeverjük benne robotgéppel a 2 kanál rumot, majd a puha vajat, végül a mascarponét is.
Alulra helyezzük a kakaós piskóta egyik lapját, megkenjük a krém harmadával, majd ráhelyezzük a fehér piskótát. Ezt is megkenjük a krém második harmadával, majd rátesszük a kakaós piskóta másik lapját. Megkenjük a maradék krémmel, és csokidarával megszórva díszítjük. Minimum 8 órára hűtőszekrénybe tesszük mielőtt szeletelnénk, hogy a krém megdermedhessen.

2 megjegyzés:

Anikó írta...

Na, az ilyen kis egyszerű krémes finomságokért őrülök meg én is :-)
Nálunk semmi különösebb nem volt, 2 rúd bejgli - készen vettük a Daubnertől, ez egy nagyon jó nevű cuki Budán, finomak nagyon, és egy ismerősöm meg sütött nekem egy tepsi mézeskrémest, aminek annyira örültem, mert nagyon szeretem - ugyan rajtam kívül senki - de, és így van mit eszegetnem az ünnepek alatt :-)

duende írta...

Annyira örültem, mert a szakértők aszonták, ilyen finom zalakockát még nem ettek. :)) Mivel nem vagyunk nagyon sütisek, a desszert műfajban elég béna vagyok, de ez tényleg jól sikerült, ezért is kértem fotót róla, hogy meglegyen a recept. :)
Képzeld, sógornőm sütött mézeskrémest, teljes kiőrlésű liszttel, cukormentesen (vagyis valamilyen cukorpótlóval), és annyira de annyira isteni volt, hogy én még ilyen finom mézeskrémest életemben nem ettem!
Én is sütöttem bejglit, meg én a túrótortáért vagyok oda, a jó citromos túrótortáért, így azt sütöttem magunknak. :)