főzzetek baracklekvárt, mert

Itt az idő. 
Tegyetek el kajszilekvárt. Két gyümölcs van, amiből csakis a házilag eltett az igazi: a szilva és a sárgabarack. A bolti soha nem olyan, soha. Akármilyen drága, akármilyen csilivili, a sajátot meg sem közelíti. Sokminden megvehető pénzért, a baracklekvár nem. Minden másra ott a maszterkárd. 😋😍😏




Itten van a recept is. Ha csak pár kiló barackot kaptok valahonnan, vagy vesztek (én 250 forintért vettem a piacon gyönyörű, nagy szemű példányokat!), akkor is főzzetek be télire.  A napfény íze. 🔆 
Én nem szoktam ízesíteni, mert önmagában is csodás. De vannak fűszerek, amiket kedvelek hozzá: a vanília, a levendula, és a kardamommag.
Aki pedig velem egyetemben kedveli a görög, török, arab édességeket, az elteheti cukorszirupban is, valami isteni, ezt komolyan mondom. Mikor Thesszalonikiban jártunk a bazárban, volt egy csemegeáruda. Hatalmas üvegballonokban álltak egymás mellett a szirupban eltett különböző gyümölcsök. Már a látvány is gyönyörűséges volt, de mikor itthon elkészítettem többféle gyümölccsel is, teljesen rabul ejtett. Valami mesésfinomak ezek az édességek, na. (Úgyhogy sárgabaracot teszek is el még majd szirupban is.)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Minden szavaddal egyetértek. A cukorszirupos projekt majd jövőre, mert
1. későn olvastam a bejegyzésed.
2. baracklekvárról már hallani sem akarok.:)Kb egy héten át mindennap ezzel foglalatoskodtam (ahogy érett a kis fiatal fán ) Készült nálam vaníliamaggal dúsított, mézeskalács ízű és sok fűszeres.
Hatalmas elismerés Neked, mennyei recepteket teszel fel, nagyon köszönöm, rengeteget segítesz a napi menü kivitelezésében. Szimpi-szupi lett a megújult oldal - bár számomra eddig is az volt:) Mindegy, időnként muszáj váltani, változtatni, naaaagy gratula!:)j.
duende üzenete…
Szia Judit! Ugye? :)
Na, azt majd ne hagyd ki jövőre, isteni... :)
Nagyon szívesen, és örülök, hogy tetszik az új oldal. Nekem is. Már untam kicsit a régit. :)
Köszönöm. :) 💖🌷