2012. szeptember 6., csütörtök

Sült paradicsomos padlizsánkrém


Én a pozitív gondolkodást úgy definiálom, mint megoldás-centrikus hozzáállást. Tehát szembenézek a problémával, csak nem panaszkodom, hanem a kiutat keresem, és dolgozom azon, hogy valamiképpen megoldódjon az adott helyzet, vagy megtanuljak ép lélekkel együtt élni vele. Ha valaki azt hiszi, hogy a pozitív gondolkodás rózsaszín szemüveget jelent, örökös mosolyt, és azt hogy mindig minden nagyon szép és jó, akkor az élet gondoskodni fog arról a nagy pofonról, ami segít mélyebben látni a dolgokat.
(Dr. Domján László)




Mégiscsak külön felteszem a padlizsánkrémet is, így könnyebb megtalálni. A recept egyszerű: a padlizsánokat beszurkáltam késsel, majd forró sütőben 40 percig sütöttem. Hagytam hűlni, aztán kikapartam kanállal a húsukat a héjukból, robotgépbe tettem a maradék pár karika sült paradicsommal együtt, aminek a finom ízes olaját is hozzácsurgattam az összetevőkhöz. Sóztam, nagyonnagyon kevés reszelt fokhagymát is adtam hozzá és ennyi. Pépesítettem és lehet is enni. Bár egy félórácska állás jót tesz neki, mert összebarátkoznak benne az alapanyagok, fűszerek. Nagyon pikáns, finom. Friss pitakenyérrel a legjobb szerintem, vagy barnakenyérből készült pirítóssal.


Tipp: ha lett volna éppen készen házi tahinim (szezámmagkrém), azt is tettem volna hozzá. Szerintem szelidíti, gazdagítja és kerekíti az ízét, elrontani biztosan nem rontotta volna el.
Még padlizsánkrémek: fetás, tahinis és a jól ismert ajvár.

8 megjegyzés:

Szemi írta...

Nagyon tetszik a recept. És az idézet is. :))

Anikó írta...

Imádom a padlizsánkrémeket mindenhogyan, csak jó fokhagymás legyen. Domjánnal hasonlóan gondolkodunk, én is megoldás-centrikus vagyok és lehetőleg gyorsan és azonnal, nem szeretem tologatni magam előtt a problémákat, ha viszont a dolgok valamilyen természete miatt nem lehet gyorsan és hatékonyan azonnal kezelni, akkor ideges, türelmetlen, majdhogynem robbanékony leszek. Ez viszont nem jó tulajdonság. Sokszor a nyugodt, türelmes higgadtsággal többre mennék, de egyszerűen nem és nem megy, de erre mindig csak utólag gondolok:-))))

duende írta...

Anikó: mis is szeressük nagyon. :)

:)) Majd küldök neked egy kis nebáncsvirág esszenciát. Az segít türelmesebbé válni. :)

Ildinyó írta...

Nagyon finom lehet! És jó ötlet a tahini is hozzá. Nem is hallottam még róla, de tuti ki fogom próbálni, mert nagyon szeretem. Köszönöm! :)

duende írta...

Ildinyó, nagyon szívesen. :) Ami igazán finom, az a csirkemell szőlőlevélben receptemnél leírt tahini-öntet. Az már higított, ízesített, na az tényleg csuda finom. Maga a tahini pedig nagyon jó ízesító: padlizsánkrémbe, hummuszba.

Beastie írta...

Ha egy kis olíva olaj kerül a tetejére, mehet is tiszta, lezárt üvegekbe, nem ? Kibírja karácsonyig szerinted? Mert akkor ez egy szuper gasztro ajándék :)

duende írta...

Bastie, szerintem igen! Ha jól csírátlanított üvegekbe kerül tűzforrón, és olaj is kerül rá, és szárazdunsztba teszed, akkor szerintem igen. Ha van dugi szaliciled, biztosabbra mehetsz úgy, hogy nem kerül bele a krémbe: folpackot szoktam tenni az üvegekre, arra egy kis késhegynyi szalicilt, és úgy csavarom rá a tetőket. A szalicil légmentesíti és nem engedi hogy bármi bekerüljön az üvegbe. De ha nagyon tisztára mosod, csírátlanítod az üvegeket és jó forrón kidunsztolod, szerintem akkor is eláll tartósítószer nélkül is.
Bizony az, jó kis ajándék! :)

duende írta...

Még egy tipp: ha kevés higított grapefruit illóolajjal (100%-ossal, Aromax) ha átkened az üvegek száját a csírátlanítás után, és a fedőre is kensz egy nagyon keveset belülről, az is kinyír minden csírát. És természetes.