2012. május 2., szerda

Csak egy kis lekvár és joghurt...

Egyszer a mester levelet írt. A tanítványok úgy tudták, valami kétes hírű nőnek. A mester úgy tudta, elöljárójának az elkorhadt tetőgerendák ügyében. (A postás úgy tudta, egy levelet kézbesít a címzettnek.)

(Halmai Tamás)



Először is szeretném mindenkinek megköszönni a részvételt a közvélemény-kutatásban. Tehát: köszönöm a szavazatokat! :)
A kérdés ez volt: Megvásárolnál egy olyan szakácskönyvet, ami a blogról válogatott recepteket tartalmazza?
És a válaszok:
Nem, semmiképpen. Fölösleges pénzkiadás. Itt is elolvashatom. Eredmény: 23%.
Attól függ. Ha jó válogatás, akkor igen. Eredmény: 53%.
Mindenképpen. Jobban kedvelem a könyveket, mint a számítógépet. Eredmény: 22%.


És egy nemrecept. Csak ötlet. Mostanában sok ilyen egyszerű desszertet (reggelit-vacsorát) készítek, mert kell a hely a spájzban az idei lekvároknak és más finomságoknak is, és kellenek üres üvegek is. A készletet bővíteni nemigen tudom (és nem is akarom), mert a hely nem tágítható, vagyis adott keretek között kell maradnom.
Tudjátok, a boltokban rengetegféle gyümölcsjoghurt kapható. Vannak kevertek is és vannak az elegánsabb, külön kis tégelyekben kettéválasztottak is, amiknél a nagyobb rekeszben joghurt van, a kicsiben pedig nem más, mint valamilyen gyümölcslekvár. Csakhogy a boltiak tutira nem csak gyümölcsöt, cukrot és lekvárt tartalmaznak. És még jó drágák is...
Egy ilyen desszertet otthon elkészíteni 10 perc (sincs), és olyan szépséges és finomságos, hogy akár vendégeknek is feltálalható. És tutira örömködni fognak és odalesznek érte. :)
Az egyszerűbben csak lekvár van alul, rajta pedig egy réteg natúr joghurt. Néha keverem a sima joghurtot a sűrű görög joghurttal, amit otthon is előállíthatunk: csak vékony vászonanyagba tesszük a joghurtot, azt egy szűrőbe, azt egy lábosra és betesszük a hűtőbe. 12-24 óra alatt kicsöpög és végül egy jó sűrű görög joghurtot kapunk. Amit édességekhez is, de sós ételekhez is felhasználhatunk: zalzikihez és más dolgokhoz.


Ha bonyolítom a desszertet, akkor valamilyen kekszet még összetörök a mozsaramban, és így három rétegesre készítem: lekvár, joghurt, kekszmorzsa. Mesésfinom és nagyon egyszerű. Igazi nyári kánikulaédesség, mert hűsít, könnyű és gyümölcsös. Friss gyümölcsből készített gyümölcsöntettel is műxik: tedd fel főni a megtisztított gyümit cukorral, csipet sóval, citromlével esetleg fűszerekkel és főzd, míg levet enged, majd még addig, míg besűrűsödik. Vagy csak addig főzd, míg levet enged és a fűszerek íze belekerül, majd sűrítsd kevés étkezési keményítővel szószos-lekváros állagúra. Hűtsd le, és használd fel a fenti pohárdesszerthez, vagy bármilyen egyszerű piskóta, galette, torta vagy fagyi önteteként.
Az asszony pohárba csak lekvárt és joghurtot tett. A vendégek úgy tudták, egy bonyolult, sokáig készítendő desszertet esznek. (A postás meg. Nem is csengetett...)

19 megjegyzés:

videkek írta...

Az asszony úgy tudta, receptekről ír. Az olvasó úgy tudta, ajándékot kap minden bejegyzéssel. A postás úgy tudta, este otthon bableves várja csülökkel, de ennek az előzőkhöz semmi köze...

Unknown írta...

Mindegyik biztos finom volt. Olykor bizony jól jönnek az ilyen könnyed desszertek :)

Tálaló írta...

Kellett egy apró kis ember,hogy alaposan elolvassam mi minden van egy gyümölcsjoghurtba.
És kellett ő,hogy házilag álljak neki gyümölcsjoghurtot"kutyulni",házi lekvárral,fagyasztott,vagy épp friss,kissé összenyomkodott gyümölcsökből.Majd ráeszméljek,hogy mennyivel olcsóbb és sokkal-sokkal finomabb mint bármelyik kész gyümölcsjoghurt.

Legközelebb pedig én is megbolondítom kekszmorzsával:))

Kisildi írta...

A felmérés hény alannyal készült?? köszi a választ

N.D. írta...

ez is lehet olyan fincsi, mint a rizspuding ananászrétegekkel? :)))

duende írta...

Vikvi: én bizony ezeket szeretem a legjobban. :)


Tálaló: :) Így-így. :)

Kisildi: 307 szavazatot kaptam.

N.D.: :)) Igen, ez is legalább olyan finom! Jól érezted magad? Én nagyon! Úgy elröppent az idő és még szerintem reggelig tudtam volna csevegni veled. :)

Csibe írta...

Nyugodtan jöhet ez a "kétréteges" változat :)

Anikó írta...

Szóval hosszan és lassan készülnek nálad az ilyen "semmi kis" desszertek:-))))

Ragyogó jó ötlet ez a lekvárral-joghurttal. Nekem is annyi lekvárom van tavalyról, asszem idén nem is főzök be, majd csak jövőre. Mióta betört a kánikula, már az x-edik gyümölcslevest főzöm és hűtöm, jószerivel azon élek, meg híg főzelékeken, az ember nem kíván semmit:-))))

Anikó írta...

Ja és alig várom a szakácskönyvedet, rögtön megveszem, ahogy megjelenik, majd szólj, hogy mikor!!!:-))))))

N.D. írta...

nagyon jól éreztem magam. Kókusz lekísért és olyan komótosan sétált a lépcsőházban, minden szinten megvárt. Gyere el egy hétvégén és folytatjuk a beszélgetést. :)

duende írta...

Csibe. :) Nekem is, bármikor. :)


Anikó: láttam, olyan isteniségeket főztél, hogy csuda! :) Mindenképpen szólok! :)

N.D.: :) Így szokta. :) Hát, majd egyszer...! :)

Babette írta...

Mindörökké házi joghurt!
Nekem már külön csomagok vannak a fagyasztóban egy-egy projekthez.
Gyümölcs kicsit megfőz, étkezési keményítővel besűrít, és már kész is a kétfázisú joghurt!
Lekvárral sem utolsó!

duende írta...

Babette: :)

Erika írta...

Szia,
én görögjoghurtot szoktam összekeverni egy kis mézzel és friss gyümölccsel /málna vagy eper illik hozzá legjobban/

duende írta...

Erika: Az is isteni! :)

szaberka írta...

Mint mindig, ezt is nagy élvezettel olvastam.

duende írta...

Köszönöm kedves Szaberka! :)

Nelli írta...

Halmai Tamás verseit, prózáit nagyon szeretem.A gyermekem iskolájában tanított Ő.Nagyszerű ember, igen nagy tudással.A joghurt az egyik kedvencem ebben a kánikulában.

duende írta...

Nelli, nekem is nagyon tetszenek a művei. :) Én a neten találtam rá.