2010. július 26., hétfő

Világjáró fazék - VKF 36.



Sedith nagyon izgalmas témát hirdetett a 36.-ik VKF alkalmából. Világjáró fazék.

Nagyon tetszik!
A kedvenc sorozatomból - a Miért éppen Alaszkából - jutott eszembe egy epizód. Cicely falucskába érkezik a postával egy csomag. De nincs rajta feladó, és címzettként is csak a falu van feltüntetve. Jóideig áll a csomag a helyi kisboltban. Aztán a falu lakosai egyre kíváncsibbak lesznek... Végül falugyűlést hirdetnek a helyi templomba, hogy mi legyen a csomaggal. Kibontsák-e vagy sem.
Először a doki átvilágítja. Annyi látszik a röntgenképen, hogy sok dolog van benne, de hogy mik? A kíváncsiság végül győz. A csomagban egy levelet találnak, amit egy 10-12 éves fiú írt. Nem tudtak nyaralni menni, ezért - ha ő már nem járhatja a világot - útjára indít egy csomagot, amibe beleteszi az egyik játékát. A levélben megírja hogy a célpontot úgy választotta ki, hogy rábökött a megpörgetett földgömbre. A csomagban már sok tárgy van: kasztanyetta, holland facipő, kis üveggömb, amiben esik a hó... ilyesmik. Végül szavazásra bocsátják Cicely városka mit tegyen a világjáró csomagba. A doki sztetoszkópja kerül bele, mert azzal minden tagját vizsgálta már a közösségnek. Így ez az egyszerű tárgy a hely minden lelkét szimbolizálja. A csomagot lezárják, s megpörgetik a földgömböt...
Nekem is így kéne ételt választanom. Csak nincs földgömböm... Ezért úgy döntöttem, nem is készülök külön étellel most, mert már sok-sok nemzetközi finomságot megfőztem. Inkább körutazásra indulok saját blogomon. Lássuk.

(Kattintsatok az ételnevekre, linkek.)



Olaszország:


Olasz paradicsomleves
Pasta carbonara
Lasagne
Lencseleves
Grissini
Húsgombócok spagettivel
Ravioli
Torta al limone
Bruscetta
Olasz hagymaleves
Cipolle al balsamico
Citromos spagetti
Panna cotta
Minestrone




Görögország:


Töltött szőlőlevél (dolmades)
Horiatiki (görög saláta)
Görög citromos süti
Görög sárgaborsókrém
Sült feta




Spanyolország:


Gaspacho




Franciaország:


Coq au vin
Francia hagymaleves
Clafoutis
Francia tojásleves




Törökország:


Török zöldségleves
Padlizsános húsgombóc
Padlizsánsaláta
Török kávé




Arab konyha:


Hús spenóttal
Töltött csillagtök
Falafel
Dzsuvecs
Libanoni aprósütemény
Baklava




Vietnam:


Pho




Kína:


Mézesmázas csirke




Usa:


Chili con carne
Hamburger
Sült zöld paradicsom
Amerikai palacsinta




India:


Marha vindaloo
Töltött naan kenyér
Tandori rablónyárs
Szamósza
Paradicsom csatni
Zöldparadicsom csatni
Panír
Pakora
Paradicsomos szabji
Joghurtos burgonya




Mexikó:


Quacamole
Salsa




Szerbia (Balkán):


Ajvár




Írország:


Szódabikarbónás kenyér



De ne feddjük a szívem igazi csücskét sem, a magyar konyhát. Elkötelezett híve vagyok. Bár szeretek kísérletezni is, barangolni más népek gasztronómiai világában - amint a fenti felsorolásból is látszik - mégis a magyar ízek számomra a legkedvesebbek. Nagyon sok jellegzetes magyar étel megtalálható az oldalamon. Felsorolni sem tudnám őket, ezért most szűkebb otthonom tájjellegű ételeit teszem a világjáró fazékba.
Tehát.



Magyarország:


Zalai krumpliprósza
Zalai kukoricaprósza
Savanyú répa
Dödölle
Tejfölös és tejes bableves

Végül nem hagyhatom ki a legjellegzetesebb magyar ételt sem, a lecsót. Van ennek is zalai változata: nokedlivel és tejföllel, vagy hajában sült krumplival és tejföllel.




(A fazék képet itt találtam.)

13 megjegyzés:

sedith írta...

Jaj, Duende, köszönöm!:) Jobb bevezetőt nem is találhattál volna ehhez a témához!:) Kár, hogy én még nem láttam a filmet!
És köszönöm a sok receptcímet is!:)

duende írta...

Én köszönöm a jó témát! :)

Padparadsa írta...

Micsoda világutazó vagy! :))

Marvin írta...

:) Úgy kerültem ide, hogy azt jelezte a posztom, valami link innen oda mutat. Nem értem, és nem találom... De! A dödöllét bezzeg megtaláltam, csak hogy fájjon a szívem, jaj, de nagyon!
Két hónapja gluténmentes diétán vagyok, s ez már így is marad. De mi lesz velem így, anyám göcseji dödölléje nélkül, óóó!

Marvin írta...

Az utalást még nem, de most meg a Csíkosat találtam. Ez a legjobb feldolgozása a dalnak. De ugye tudod, hogy ez nem szerelemről, hanem az alkoholfüggőségről szól eredendően? Tibcsi egyéves munkaterápiája alatt/után íródott.

Marvin írta...

Ja, nem is erről írtam, hanem a "Most múlik pontosan"-ról... Jóvanna, már késő van, én meg fáradt. :)
De ez a dal is jó, bár ezt meg eredetiben jobban szeretem.

Ms. Poppy írta...

Wow, ez aztán szép válogatás! Simán olyan, mint egy jó kis szakácskönyv tárgymutatója/ tartalomjegyzéke. Én bizony megvenném!:P
Ennél jobban nem is lehetett volna kedvet csinálni a VKF! aktuális fordulójához.

duende írta...

Ha csak képzeletben is, de valóban, Padparadsa! :)


Marvin, eszel te még jóízűen dödöllét tejföllel! :) Tudom! :)


Ms. Poppy, köszönöm szépen! :)
Remélem sikerült tényleg kedvet csinálnom, szerintem nagyon jó kis téma.

Reni írta...

váó ez ám a nemzetközi gyűjtemény :)) szép lista!

duende írta...

Kösti szépen Reni, magam is meglepődtem, menyni nemzetközi étel szerepel a blon már.

Elif írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Elif írta...

A török és a kínai zászló körül egy kis hibádzást látok, de egyébként nagyon szép amit írtál! :) Üdv: Elif

duende írta...

Kedves Elif, Arif és Efehan! Jaj, nagyon köszönöm, javítom! :))