2010. június 6., vasárnap

Padlizsános tepsis újkrumpli

..

A személyi erő érzés. Mintha szerencsés lenne az ember. Nevezhetnénk hangulatnak is. Személyi erőt mindenki a saját származásától függetlenül szerezhet. A személyi erőt fel lehet használni, s el lehet raktározni.

Minden, amit csinálunk, a személyi erőnktől függ. Ezért hihetetlenek az erős ember tettei annak számára, akinek nincs ereje. Már ahhoz is erő kell, hogy el tudjuk képzelni, milyen az erő. Bízni kell a személyi erőnkben, ez minden, amink van ezen a rejtélyes világon. A harcos akkor feddhetetlen, amikor megbízik személyi erejében, legyen az kicsi vagy óriási.
Mindaz, amit teszünk, ami és aki vagyunk, a személyes erőnkön nyugszik. Ha elegendő erő áll a rendelkezésünkre, egyetlen kimondott szó is sorsfordító jelentőségű. Ám, ha nincs elég személyes erőnk, feltárulhat előttünk a legkáprázatosabb bölcsesség is, és egy hajszálnyi változást sem idéz elő.





Úgy látom, most két két bejegyzésem ad ki egyet. Az előzőhöz receptet nem írtam, de kép volt hozzá. A mostanihoz csak recept lesz, kép nélkül. Most vacsorára készítettem, már nem volt elég fény fotózni. Vakuval pedig nem szeretek.
Az étel finom volt így megosztom veletek, az esti kilátással együtt - könyökölj csak ki az ablakomon Te is, s nézd az Esthajnalcsillagot. Már szépen látszik az alkonyban.
Szeretem a vacsora utáni cigimet az ablakban elszívni, közben nézni az ég azúr-, király- és sötétkékjét, a sárga, narancs, rózsaszín és vörös izzását a horizont fölött.
Szép. Mindig.

A tepsis krumpli hozzávalói 2 főre:
60-70 dkg aprószemű újkrumpli,
1 padlizsán,
2 kisebb-közepes fej vöröshagyma,
2 kisebb paradicsom,
1 félmarék olajbogyó,
só,
4 meglehetős löttyintés olívaolaj,
frissen őrölt bors,
oregano,
friss rozmaringágacskák (őrölt si jó),
2-3 babérlevél,
1 csapott evőkanálnyi liszt,
2 dl natúr joghurt (vagy 2 nagy evőkanál sűrű tejföl vízzel duplájára higítva),
10 dkg olvadós sajt (trappista) vagy
15 dkg feta sajt.

A krumplik héját letisztítottam, majd megmostam az apró jószágokat és egy nagy tálba tettem. A padlizsánt az újkrumpliéhoz hasonló méretű kockákra vágtam (kb. másfélszer másfél centis kockákra), a hagymát, paradicsomot negyedkarikákra s ezek is mentek a tálba a krumpli mellé az olajbogyók társaságában. Fűszereztem sóval, oreganoval, babérlevéllel, borssal és meghintettem a liszttel. Meglocsoltam olajjal is, aztán kézzel alaposan összekevertem.
Egy hosszúkás laposabb jénaiba öntöttem az egészet (tepsi is jó), ide-oda tettem egy ágacska rozmaringot is. Mindezt nyakonöntöttem a joghurttal és megszórtam reszelt sajttal. Fetával csináltam volna szívem szerint de most nem volt itthon csak trappista. A fetát csak morzsoljuk a krumplis keverékre, azután locsoljuk meg a joghurttal.
Alufóliával lefedtem és sütőbe tettem nagy lángra. 25 perc elteltével levettem a fóliát és szép piros-ropogósra sütöttem.
Újhagymás, pertezselymes-olívás-balzsamecetes paradicsomsalátával ettem. Nagyon finom!

9 megjegyzés:

trinity írta...

Ez nagyon -nagyon finom!! Valami hasonló egytál készült nálunk múlt héten,kevesebb krumplival...Nem túl fotogén, kissé "szottyos", de annál finomabb!! A tiéd azonban szép lehetett, beértük volna a vakus képpel is....

duende írta...

Így igaz Trin, szottyos, tényleg nem fotogén! :) Viszont roppantul finom! :)

Padparadsa írta...

Imádom az ilyen szottyos-krumplis finomságokat! ;)

Kata írta...

Szívesen vacsoráztam volna veled, utána könyökölhettünk volna az ablakban egymás mellett:) kár, hogy ilyen messze lakunk egymástól...

Felhőlány írta...

Én is nagyon szeretem az efféle krumplis egytálételeket... Joghurttal eddig még nem próbáltam, sőt még csak nem is olvastam, de biztosan finom krémesre sült... Valamelyik este biztosan kipróbálom...:)

duende írta...

Padparadsa, tudom! Ezért is került fel a recept. :)


Kata, tényleg kár... de remélem egyszer csak sikerül majd találkoznunk!


Felhőlány, jó étvágyat hozzá, szerintem Neked is ízleni fog! :)

Sallai írta...

Köszönöm az ötletet!
Elkészítettem, igaz picit másképp, annyira finom, hogy ma este ismétlés következik (most spárgával és aszalt paradicsommal kiegészítve).
Szeretettel, Ildikó

Wise Lady írta...

Minden összetevőjét nagyon szeretem, ez így együtt nagyon finom lehetett!

duende írta...

Húha, Ildikó! Isteni lehet úgy is! :) Örülök hogy ízlett! :)


Whise Lady, készítsd el, tényleg isteni! :)