2009. november 13., péntek

Egy csipet show az ápdét cirkuszban

.

Olvastam egy cikket Norbi legújabb updét termékéről. A csökkentett nátrium, de növelt kálium tartalmú sóról van szó. Sajnos nem értek a dologhoz, de azért elgondolkodtatott. Nem mintha bármit is vettem volna eddig tőle. Termékei szerintem csak saját maga számára egészségesek. Mármint egészségesen növelik a bankszámláját - erre gondoltam.
Mindenesetre én maradok a természetes sóknál. Múltkorában vettem éppen magyar sót, kezeletlent (nem tisztítottat) a Smatch-ban, potom 50 egykét forintért.
De a görög tengeri sóval is kiegyezek. Norbi meg tartsa meg a showját...

A cikk ITT olvasható.



Hát. Tisztelet a kivételeknek, senki ne vegye magára - de évek óta mondom, hogy a harmadik világégést nem a katonák fogják okozni, hanem a vegyészek.
Csak ne legyen igazam.

16 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Tegnap a himalájai sóval szemeztem, de a dolog továbbra is plátói maradt 900 kemény magyar forint volt. Hát egy kicsit sokaltam. Én a Bad Ischler sót szoktam használni.
Az egészségről szóló rész :))))))))

Wise Lady írta...

Nem működik a link - talán nem véletlen? - így nem olvastam.
A nátrium-kálium egyensúly fontos egyébként, és a sok sóevés miatt ez megbomlik.
A gyártott só tiszta NaCl, ezért igazad van, ha tengeri sót veszel.

Palócprovence írta...

Duende, most mit aggódsz, elvégre a műtrágyában is KCl van.:))Ki is száradnak az ilyen talajban a növények. Több konkrét vizsgálat volt már a témában, de változás eddig nemigen történt nyomatják a földbe rendesen. Egyébként jó ivartalanító hatású is.

duende írta...

Hát nem olcsó, Krisztina a himalája só. A Bad Ischler is jó.
Amit a Smatch-ban vettem:
Nyírségi természetes só.
Ez van még ráírva: Természetes, kémiai kezelésektől mentes étkezési só. Az emberi szervezet számára fontos kálium, kalcium és magnézium ionokat tartalmaz.
Potom 60 forint volt.

duende írta...

Bocs, Whise Lady, javítottam.

duende írta...

Palócprovance - hja, borzasztó egyébként.

starfi írta...

a kálium-klorid az egyik legkönnyebben bevihető vegyület, amellyel az esszenciális káliumszintet fenn lehet tartani, ugyanis a szívműködéshez ill. a sejtek Na-K-pumpájának kialakulásához feltétlenül szükség van rá. és most nem az update termékeket védem, ne értsetek félre. persze, nem olyan jó megoldás, mintha gazdag káliumtartalmú ételeket ennénk, de egy alternatíva, ha az NaCl-ot KCl-dal keverik. ha valaki szélsőségesen sok káliumot visz be a szervezetébe, azt a vese teljes mértékben képes kiüríteni. a műtrágyákba pedig azért raknak KCl-ot, mivel a növények is könnyen jutnak így káliumhoz.

trinity írta...

Norbi szemérmetlen....
Emellett pedig felelőtlen, mert a haszon érdekében nem átall mindenféle műsz@rt eladni.
De nemcsupán ő, mert ráadásul nem is érthet a táplálkozástudományhoz-sosem tanulta. De áll mögötte egy stáb komoly tőkével, gondolom, akik az eszmei zagyvaságot gyártják a sok szemét mellé, áltudományos köntösbe csomagolva.
Aki meg nem ért hozzá, veszi, mint a cukrot...

trinity írta...

A sóhoz nem értek-ezt Starfokker leírta...Én a többi félkész-készételére gondolok.

"saját levében" írta...

Ha update zsemlemorzsát láttok, feltétlenül olvassátok el az összetevőit! Meg az árát is!

duende írta...

Starfokker: biztosan. De a természet bölcsebb és már rég kitalálta nekünk, mi milyen arányban jó szerintem. Maradok a természetes anyagoknál és arányoknál.

duende írta...

Így igaz, Trinity. :(

duende írta...

Olyan is van? Saját Levében? Megáll az eszem....

Palócprovence írta...

Starfokker, természetesen szükség van a KCl-ra ember, állat, növény esetében is. Csak a mértéke nem mindegy. Gondolom, a Ringer-oldat sem véletlenül tartalmaz 30x több Nacl-t, mint KCl-t. Ami a kiürülést illeti, a Fekete Angyal "pácienseinek" erről talán más véleményük lenne, ha még élnének. Azoknak sem érdemes a túlzott bevitel, akinek pedig tudtán kívül veseproblémáik vannak.De ezeket Te úgyis tudod.

A talaj elsavasodását okozhatja a KCl, ami különösen aszályos időszakokban jelent problémát.És általában nem jellemző a visszafogott műtrágyázás.A probléma nagyságrendjét mutatja, hogy már parlamenti interpelláció is volt a témában.

erős ildikó írta...

Én is maradok a kezeletlen sónál, amúgyis mértékkel használom.
Remek dolgokat főztél mostanában (bocsánat, hogy ritkábban jövök a munka miatt)! A hamis kaviárodba azonnal beleszerettem, feltétlenül kipróbálom! Köszi!

duende írta...

Köszi Napmátka! És semmi baj, gondoltam hogy el vagy foglalva!