2009. július 10., péntek

Kardamomos sárgabarack krémleves


Tegnap este sárgabaracklekvárt főztem be. Egy keveset félretettem belőle krémlevesnek, ami mára nagyon jól be is hűlt a hűtőben.
A legtöbb gyümölcslevest fahéjjal és szegfűszeggel ízesítem, a sárgabarackhoz is illett volna. De most más ízre vágytam. Zöld kardamommaggal ízesítettem, és nagyon finom lett. Még hűsítőbb az ízhatás.

Hozzávalók 4 főre:
40 dkg kimagozott, lehéjazott sárgabarack,
1 csapott evőkanál vaníliapuding,
1 kevés só,
ízlés szerint cukor,
2 zöld kardammommagnak a magjai mozsárban porrá őrölve,
1/4 citrom leve,
1 liter víz,
5 dl tej.
A díszítéshez:
tisztított sárgabarackmag,
citromfű,
barackszeletek,
esetleg tejszínhab.

A barackokat forróvízbe dobtam 1/2 percre, hogy könnyen le tudjam húzni a héjukat. Majd így megtisztítva föltettem főni egy csipet sóval, citromlével, és egy megtört zöld kardamom magjaival. (Bioboltokban kapható kardamommag.) A vaníliapudingot kikevertem cukorral és tejjel. Mikor a gyümölcs már főtt kb. tíz perce, botmixerrel pürésítettem. Hozzáadtam a kikevert pudingot, és állandó keverés mellett felforraltam. A végén mindenképpen kóstoljuk, lehet hogy só vagy cukor még kell bele. A tejjel lehet állítani a sűrűségén.
Isteni finom, nagyon hűsítő hatású, különleges ízű leves lett. A barackmagokat lehéjaztam és megpirítottam, ezzel díszítettem. Desszertként is megállja a helyét, afféle "sárgabarckmadártejként" - tejszínhabgaluskákkal is fokozhatjuk, vagy ha van maradék tojásfehérjénk, el is használhatjuk hozzá habgaluskának.
És még egy tipp: szoktam ezt készíteni hidegen is. Egyszerűen összeturmixolok lehéjazott sárgabarackot, cukrot, porrá zúzott kardamommagot és natúr joghurtot. Jégkockákkal teli tálkában szervírozom. Akár levesként, akár sárgabarck lassiként is iható. :)

19 megjegyzés:

Vegavarázs írta...

Pompás, hétvégére betervezem!

Wise Lady írta...

Én is ezt főztem ma, majdnem pont így:D

lúdanyó írta...

Ez nagyon finom lehet, kipróbálom én is!

trinity írta...

Már hiányoltalak....Mintha ritkábban jönnél...

Isteni a krémleves sárgabarackból!!! A Te verziódat is meg kell kóstolnom....

Tegnapelőtt én is azt főztem, Chef Viki receptje szerint-ha rám hallgatsz, azt is kipróbálod.Isteni volt!!!

Chef Viki írta...

Hihi, most újráztam a saját receptemet, Zuram már nagyon kérte :-)

Szuper a Tiéd is!!! És gyönyörű!

És nézz be kérlek hozzám: http://thechefviki.blogspot.com/2009/07/mosolygos-blog.html

Reni írta...

hú de bánom, hogy nem vettem ma egy kevés barackot a piacon :(

Raindrop írta...

Sziaaa! :)

Örülök neked, a levesnek nem kevésbé! :) Pompás!

szepyke írta...

Őszibarackból milyen lehet? A sárgát nem annyira szeretm.

duende írta...

Köszi Vegavarázs! :)

duende írta...

Megnéztem, Whise Lady, és tényleg! :)

duende írta...

Lúdanyó, biztosan ízleni fog!

duende írta...

Viki, megnéztem a tiédet, az is isteni lehetett! :)

Köszönöm, nagyon aranyos vagy! :)

duende írta...

Reni, még lesz rá alkalom, érik bőven. :))

duende írta...

Én is neked, Raindrop! :)
Köszönöm! :)

duende írta...

Szepyke, én most csináltam először sárgabarackból, mindig ősziből szoktam. Szóval isteni! :)

erős ildikó írta...

Húha, de mennyei leveske! Simán nevezhetnél vele a hétvégi VKF-re!

duende írta...

Köszi Napmátka!:)
De nem VKFezek most.

murok marci írta...

nagyon jól hangzik! sose jutott volna eszembe kardamomot sárgabarackkal összehozni, de most így olvasva....igazán *hmmmmmmmmmmm* lehet....

duende írta...

Finom is volt, Nokedli! :)