2008. november 5., szerda

Zöldbabos csirkemájragu nudlival

.

Szinte hihetetlen, de tegnap gyönyörű friss zöldbabok kínáltatták magukat a piacon. Nem is állhattam ellen a csábításuknak! Hiszen friss, kerti zöldséget addig és azt kell fogyasztani, míg szezonja van. Utána már úgyis csak a fele olyan jó fagyasztott vagy konzerv ami elérhető. Vagy netán ki tudja honnan származó agyonvegyszerezett melegházi...
Úgyhogy ma ezt az ételt kreáltam belőle, mert májat is régen csináltam, és sok tejszínes-tejfölöst is ettünk mostanában.




Hozzávalók 4 főre:
1 kg tisztítatlan csirkemáj,
1/2 kg zöldbab (aki nem jutna hozzá, készítse fagyasztottból vagy konzervből természetesen),
25 dkg szalonna (lehet kenyérszalonna is, kolozsvári is),
1 evőkanál sűrített paradicsom,
1/2 csokor petrezselyemzöld,
1 csapott evőkanál majoránna,
1 csipet kakukkfű,
só, őrölt bors,
1/2 mokkáskanálnyi ételízesítő,
1 gerezd fokhagyma,
2 közepes fej vöröshagyma,
1 dl száraz vörösbor,
3-4 evőkanál olívaolaj (a sima olaj is jó, én most ezzel készítettem),
1/2 evőkanálnyi liszt.

A csirkemájat megtisztítottam a szívtől, és a két lebenyt elvágtam egymástól de amúgy egyben hagytam őket. A szalonnát szeleteltem és kockáztam, nem túl kicsire. A vöröshagymát félkarikákra vágtam, a zöldbabot pedig kábé 2 centis darabokra.
Az olajon a májat a szalonnával megpirítottam, aztán hozzáadtam a hagymát is és azzal is együtt sütöttem, majd megszórtam liszttel és azzal is tovább pirítottam, aztán felöntöttem apránként vízzel. Sóztam, fűszereztem (a sűrített paradicsomot is hozzáadtam, a fokhagymagerezdet csak félbevágtam), és fedő alatt hagytam párolódni. Közben a zöldbabot sós-cukros vízben félig megfőztem. Mikor megpuhult és összefőtt a májragu (ez kb. 10-15 perc), a zöldbabot is hozzáadtam és még 3-4 percig együtt hagytam főni.
Csupasz nudlival tálaltam, de aki szereti a rizst, annak azzal is szívből ajánlom.
Egyébként, ha nagyon savankás lenne, icipici cukorral lehet állítani az ízén.
Négy főre lehet készíteni körülbelül 90 dkg krumpliból, és ahhoz is elég az egy tojás. Ugyanúgy vágtam, mint a nudlit, de kis kockákra, és a közepükbe belenyomtam az ujjammal és kicsit elsodortam, így összepöngyörödött kis csónakocskákra.


Nincsenek megjegyzések: